Sr. Product Manager Berber Akkerman: "Het geheim van succesvol vernieuwen."
Welke keuzes maken consumenten als het om eten gaat? En hoe vertaalt zich dit naar populaire producten? Deze vraag hebben we aan ruim 1500 mensen gesteld om te weten wat de moderne consument écht beweegt. Wat blijkt: er is een grote groep vitale mensen die houdt van variatie en uitdaging. Qua eetvoorkeuren vertaalt zich dit naar: zichzelf willen verwennen met nieuwe gerechten en nieuwe producten. Voor gecoate producten is er nog weinig variatie in deze hoek. Daarom hebben we hier bijpassende smaken bij gezocht met Koopmans Senses.
Sr. Product Manager Berber Akkerman legt uit: “Wij richten ons met Koopmans Senses op deze consumenten die avontuurlijk zijn en graag nieuwe dingen uitproberen. Deze groep is bereisd en is zo al in contact gekomen met verschillende smaakinvloeden uit diverse landen. Ze zijn nieuwsgierig en proberen regelmatig nieuwe producten. Dat betekent dat producten qua uiterlijk al moeten aanspreken. Qua kleur, structuur, en qua ingrediënten. Het moet verrassend zijn. En dan de smaak. Die moet gelijk binnenkomen. Krokant, kruidig, een smaakexplosie. Dat effect willen we creëren.”
Behoefte-gestuurd pionieren
“Onze doelgroep is: producenten van vleesvervangers, kip, vis en appetizers. Wil je succesvol vernieuwen, dan is het belangrijk de consument én de producent aan elkaar te koppelen. Want als je de behoefte van de consument begrijpt, is het eenvoudiger om passende innovaties te ontwikkelen. Daarom hebben wij bij Royal Koopmans ons verdiept in de consument. De smaken van Koopmans Senses zijn ontwikkeld met een smaakexpert en getest onder consumenten. Onze KIEM technologen hebben de doorontwikkeling gedaan, zodat smaak, structuur, geur en textuur optimaal behouden blijven na bereiding. Pas dan kunnen we zeggen: wij hebben een totaalconcept. Zo nemen wij het voorwerk uit handen.”
Benieuwd hoe Koopmans Senses een revolutie in smaak teweeg kan brengen voor uw producten? Lees hier meer over het concept en de 4 smaak sensaties.