Innoveren vanuit consumentenbehoefte
Innovatie staat centraal bij Royal Koopmans. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten zich kunnen onderscheiden met producten die exact aansluiten op de wensen van de consument. Hiervoor kijken we naar de laatste trends in voeding, verzamelen we marktcijfers en onderzoeken we wat de consument belangrijk vindt.
Groeiplatformen: de 4 behoeftes van de klanten over voeding
Nederlanders eten steeds bewuster. Ze kiezen hun producten uit op basis van: gezondheid, herkomst, eerlijke ingrediënten, bijzondere smaken en een ambachtelijk uiterlijk. Deze koopmotieven zijn samen te vatten in 4 clusters op basis waarvan consumenten hun producten kopen.
- Gezondheid & Voeding
- Duurzaamheid
- Veiligheid & Transparantie
- Genieten & Verwennen
De productontwikkelaars van Royal Koopmans werken samen met bakkers aan deze thema's in ons eigen KIEM innovatiecentrum. Op deze manier werken we aan een onderscheidend eigen assortiment en kunnen bakkers bij ons terecht voor maatwerk.